Tuesday, June 15, 2010

Cerita disebalik World Cup

Salam,

Semalam sharp kul 530 ptg aku kuar ofis terus zoom balik umah..memandangkan rumah aku yg kat kg baru ni xde sport channel, terpaksalah aku pergi ke kedai sbb nk tgk Holland vs Denmark.. bermula lah perjalanan ke kedai..kat kg baru ni ade satu kedai mamak yg aku pernah lalu..aku nampak cam ade screen besar..sepantas kilat aku terus pergi..order makan minum..pastu aku pggl la macha tu "yanadey, bukak world cup la"..dgn selamba je macha tu ckp " ta dak..channel world cup xdak"..haram jadah..xde plak..aku da order da ni..pastu apa lagi.." yanadey, bungkus"..dgn perasaan kecewa aku pon pergi ke kete aku balik..


editor's note: Thomas Sorensen ni mmg aku salute...antara goal keeper yg aku minat..


editor's note: Dirk Kuyt score untuk second goal Holland..ni player Liverpool ni..team aku ni..hehe

masa aku jalan ke kereta aku, aku ternampak la satu kedai melayu ni..ade bola!!!cun!!aku letak nasi bungkus dlm kete..xkan aku nak bawak plak nasi bungkus tu..kantoi la kan lapak situ nk tgk bola je..so untk cover line, aku letak nasi bungkus dlm kete jer..nnt order minum jer...apalagi, aku terus pg kedai tu..xjauh dari kedai mamak yg begong tu..kedai melayu ni ramai org tgk..semua tua2..tv kecik giler..14" je..korg bayangkan 20 org tgk tv kecik tu..aku da mls nk nk cari kedai lain..aku pon lepak je situ..w'pon tv kecik, tapi puas ati sbb Holland menang 2 - 0..masa aku kat kedai tu aku seronok dengar pakcik2 tau ni sembang pasal bola..cam best jer..pastu dorg asik cakap "confirm 2 setengah"..pastu ade mamat muda tu cakap " kalau gol, rezeki aku la ni"..aku da suspek something..sah!!mmg betul ape yg aku bermain dalam fikiran aku..dorg ber " gambling" kat kedai tu...aku xtau la bape dorang betting, tapi aku nampak mamat yg muda tu kuarkan duit rm 50 satu gengam dari poket die..memang byk duit mamat tu kot..aku rase mamat tu tokey gambling utk match tu..pas abis match tu, aku terus balik umah..malas aku nk fikir pasal orang2 tua kat situ..aku plak rase malu..baik aku fikir camne nk tgk match Japan vs Cameroon..sedang aku fikir2 kat umah tu...sedar2 da cerah..aku tgk jam, dah kul 730..aku dah lambatt!!!moral of the story, aku igtkan yg tua2 ni xde dah betting2 ni..rupenyer lagi teruk..ish2!! xpela, aku tgk sbb aku minat bola..betting2 aku xnak..so, kepada anda semua.."terus kan usaha, tekadkan semangat dan fikirkan yang positif..Insyaallah kecemerlangan dalam gemgaman kita" (sila baca degan nada Dr. Fadzilah Kamsah..hehe)..okla..nnt aku update lagi.. challow betty!!


esdtor's note: duit yg kiter dapat klu x betul caranyer, sekejap je abis..tul x?

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails